Kuidas sõita kiiresti ja leida rajal sõpru

Järgnevalt toon Teieni tõlkeartikli, mis on minu arvates kasulik ja huvitav lugemine. All leiate ka viite originaaltekstile.

 

Kuidas sõita kiiresti ja leida rajal sõpru


 Küsimustele vastab Kim Perkins

 

Koos sõitmine on palju lõbusam, kui sõitmine üksinda. Koos sõites on õlatunne ja suhtlus. Ning lisaks liigud sa kiiremini. Sama kiirusega on võimalik liikuda kuni 30% väiksema pingutusega. Seega on väga kerge kärpida oma maratoni läbimise aega 10-20 minuti võrra.

 

Aga kas pole teiste lähedal uisutamine ohtlik?

 

Tegelikult on see üsna sarnane autoga sõitmisele kiirteel. Kui sa oled häälestunud liikluse rütmiga on see nii kerge, et suudad sõita süües, rääkides või oma iPodi näppides.


Kui lähedal ma eessõitjale peaksin olema?

 

Siruta oma käsi ette käelaba vertikaalses asendis, justnagu liikluskorraldaja, kes annab peatumismärguannet. Nüüd kõverda oma küünarnukki umbes kuni ribideni. Selles asendis käe toetad eessõitja selja alaosale. Sinu käsivarre pikkus – küünarnukist randmeni – on kõik mis sa vajad, et hoida oma uiske eessõitjast piisavalt kaugel. Kui sa pead käe välja sirutama ja/või ennast ette kallutama, et eessõitjani ulatuda, siis sa pole tema tuules ja sa peaksid saama lähemale.

 

Kuidas vältida minu ja eessõitja uiskude põrkumist?

 

See on nagu tantsimine. Teie jalad liiguvad ühes rütmis eessõitjaga ja teie liigutused küljelt küljele ühilduvad. Samal ajal korrigeeri oma lükke tugevust, et olla eessõitjast käsivarre pikkuse kaugusel. Kui sa hakkad eessõitjale “selga sõitma”, siis toeta oma käsi tema selja alaosale ja lükka, et tekitada piisav vahemaa teie vahel. Ja kui sa hakkad eessõitjast maha jääma, siis lisa oma lüketesse jõudu. Selle tunnetuse saab kätte kiiresti.

 

Kuidas ma saan jälgida samaaegselt eessõitja jalgu ja teed?

 

Ära vaata kellegi jalgu, sest sa ei jõua niikuinii kunagi õigeaegselt reageerida! Selle asemel hoia oma pilk üleval jälgimas teed, justnagu sõidaksid sa autoga. Vaata oma eessõitja õlgasid ja püüa tabada nende rütmi. See aitab su jalgadel liikuda samas sammus. Pilk hoia üle eessõitja õlgade teel, mis aitab sul teada mis ees toimumas on. Kui eessõitja on sinust suurem ja/või pikem, siis pista oma pea iga paari sekundi järel tema tagant välja samas ise tuules püsides.


Kas ma tõesti pean toetama oma käe vastu eessõitjat? See on kuidagi imelik.

 

Ära muretse – kogenud sõitjad on sellega harjunud ja varsti oled sinagi. Siiski on mõned etiketireeglid: suruda tuleb vastu selja alaosa, kui eessõitja on täielikult madalas sõiduasendis, siis vahetult tagumiku kohale. Lükka ainult ette, mitte kunagi küljele, ega ka allapoole. Ära ripu eessõitja puusade küljes – kui sa oled omandanud juba õige sõidukauguse, siis harjuta endale sisse käed enda seljal sõitmine ja eessõitjaga mine kontakti ainult vajaduse tekkimisel. Ära harjuta ennast avatud peopesaga lükkama – kui sa komistad, siis sa tõmbad reflektiivselt kedagi endaga kohe kaasa. Kasutage oma sõrmeotsi, pange käsi rusikasse või kasutage käekülge lükkamiseks. Ärge võtke seda solvanguna, kui kaassõitja palub kasutada lükkamiseks erinevaid kohtasid – igaühele oma.

 

Kas ma peaksin vedama?

 

Loomulikult! Grupp muudab oma vedajat tihedalt lastes vedajal lükata end kõrvale ja “haakides” ennast rivi lõppu. Sinu kord on vedada kui sinu eessõitja lükkab ennast grupist küljele välja. Koheselt tunned sa tuule survet, aga ära selle vastukaaluks kohe kiirenda – see teeb eelmise vedaja gruppisulandumise keerulisemaks. Hoia püsivat tempot, midagi, mis on mugav sinu jaoks, isegi kui sul tekib tunne, et sa aeglustad. Kui sinu taga sõitja hakkab sind järjest tihedamalt puutuma, ei tähenda see, et sa peaksid kiiremini sõitma – see on normaalne kui sinu liikumist takistab tuul, aga taga sõitjat mitte. Kui keegi tahab gruppi kiiremini liikuma saada, siis ta “lendab” tagant ise kohale ja võtab vedamise üle. Peale minuti möödumist (umbes 60 lüket) võid sa vedamise üle anda, siiski kui on tegu lõbusõiduga või sa tunned endas jõudu, siis võid sa vedada ka kauem või tihedamini.

 

Kuidas ma saan vedajakohalt ära?

 

Ole otsusekindel. Lükka ennast tugevasti küljele ja eemaldu grupist selle kõrvale. Siis lase sel endast mööduda, aga ära veere niisama – kui sa jätkad endiselt hoo lükkamist, siis on sul lihtsam uuesti grupiga liituda. Kui sa oled viimase sõitjaga kohakuti, siis lükka ennast veel ühe tugeva tõukega rivi lõppu. Kui kiirused on suured, siis on see keeruline, seega ära vaheta juhtpositsiooni kunagi laskumistel.

 

Kuidas on lood teel olevate ohtudega, järskude pööretega jne?

 

Üks koossõitmise lõbusatest külgedest ongi teiste kõvahäälne hoiatamine. Grupi eesotsas olijad näitavadki selgelt ja arusaadavalt pööramisi käeviipega küljele, maha osutades ohtusid asfaldil ja muid takistusi. Juhul kui on vaja peatuda, siis eessõitjad hõikavad ja tõstavad käed pea kohale.

 

Mida ma teen kui me peame peatuma?

 

Ära kunagi hakka grupis sõites oma hoogu pidurdama ilma teisi sellest hoiatamata – kui on vaja peatuda, siis tõsta oma käed ja pidurda nii, et ka kaassõitjatel oleks ruumi seda teha. Võistlustel ei ole sul reeglina kunagi vajadust peatuda. Avatud liikluses peatumiseks pead sa olema alati kindel ohutuses, enne kui sa üritad seda.

 

Algallikad:

 

http://www.inlineplanet.com/11/05b/skating-in-a-paceline.html

You may also like...