Üleminek suurtele ratastele

Avaldatud Esmaspäev, 16 Aprill 2012 Kirjutas Administrator

 

 

 

Järgnevalt toon Teieni tõlkeartikli, mis on minu arvates kasulik ja huvitav lugemine. All leiate ka viite originaaltekstile.

 

  

 

Lase neil veereda!

 

Mida sa peaksid tegema, et kasutada ära suuremate rataste paremat veerevust ja suuremat kiirust

 

  

 

 Autor Shannon Valerio

 

 

 

Lõpuks oled sa otsustanud suuremate rataste kasuks. Sa ootad, et ka su kiirus kasvaks.

 

Aga esimene asi, mida sa uutel uiskudel seistes märkad on see, et sinu jalad ja hüppeliigesed on ebakindlad ja rattad oleks nagu raskest metallist tehtud. Seega kuidas sa peaksid need suured rattad veerema saama?

 

Saladus on selles, et lase ratastel kogu töö enda eest ära teha. Tõele au andes, üsna vähesed plaanivad arendada endas tippsõitjatele omase võimsa jõu ükskõik siis mis põhjustel – kas selleks on vanus, kehaehitus või piirangud treenimises. Seega on ebareaalne eeldada, et sa võiks double-pushi-i sõita suurte ratastega Joey Mantia kergusega.

 

Vaatamata sellele võib iga rulluisutaja mõistliku jõupingutusega saada suure eelise, mis tuleb 100mm ja 110mm rataste paremast veerevusest.

 

Nüüd seletan kuidas: 

 

       1)    Lase veereda

 

Ole ratastel veeremas niipalju kui saad. See tähendab, et ratas peaks olema terve sammu pikkusest püstiasendis niipalju kui võimalik. Mida püstisemalt sa rattaid hoiad, seda väiksema pinnaga nad maad puudutavad ja seda väiksem on veeretakistus. Ja kuna suured rattad veerevad paremini, siis ei pea sa enam ratta kantidega enam nii palju lükkama.

 

Püstistel ratastel sõitmine aitab sul kohaneda paremini ka suurte rataste uue kõrgusega. Kui pahkluu on ebakindel, siis fikseeri see korralikul ja hoia rattad vertikaalselt.

 

       2)    Aeglusta oma sammu

 

Väiksemate rataste päevil pidid rulluisutajad lükkama suhteliselt kiireid tõukeid, et oma kiirust hoida. Aga mitte suurte ratastega. Need teevad sinu eest osa tööd ära kui sa õpid neil veereda laskma. Kuidas? Püsides oma jalal niikaua kuni võimalik, enne kui alustad teise jalaga uut tõuget. Siin tulebki mängu suurmate rataste veerevuse eelis.

 

 

3)    Lükka ette


      See on võibolla kõige tähtsam asi mis sa õpid suurte rataste veeremasaamise juures. Lükka oma uisk ettepoole kui sa oled selle enda alla maha pannud. Liiga paljud uisutajad keskenduvad küljele lükkamisele või topelttõukele (double push). Aga tegelikult on see lüke ette, mis avab suurte rataste kiiruse.


      4)    Üleminek

 

Suured rattad võivad kurnata sinu selga, eriti lihaseid ja sidemeid niudeluu liigese ümber (alaseljas). Hea viis aidata oma kehal kohaneda on intervalltreeningud. Tee näiteks kolmeminutilisi intervalle 70%-se pingutuse ja kolmeminutilise puhkusega nende vahepeal. Tee seda 30-40 min. See aitab su seljal kohaneda lisakoormusega ja on üks efektiivsemaid viise vastupidavuse arendamiseks.

 

Anna endale aega. Ja ole kannatlik. Aeglaselt oma treeninguid ja tehnikat kohendades veered sa oma konkurentidel üsna pea eest.


 

Shannon Valerio on olnud võistlussportlane alates kaheksandast eluaastast ning on sõitnud nii quad kui ka inline uiskudel ja võistelnud lühiraja rulluisutamises, jäähokis ning maanterattasõidus. Rulluisutamises kõrgeima taseme saavutanud sportlasena on tal 14 rahvuslikku tiitlit siseradadelt, trekilt ja maanteelt, ning ta hoiab enda käes kahte rahvuslikku rekordit. Samuti on ta üles antud mitmetel maratonidel Tru-Rev võistkonna koosseisus. Ta on tunnustatud Strenght and Conditioning treener ja Valerio Training personaaltreener, firma mille ta asutas 2009. aastal.

 

 

 

Algallikad:

 

http://www.inlineplanet.com/11/03/skating-big-wheels.html

 

 

 

Free visitor tracking, live stats, counter, conversions for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop Monday the 11th. kaheksarattalised.ee
Copyright 2012

©

Design by 888Poker