Viis suurepärast harjutust rulluisutajatele

Avaldatud Neljapäev, 29 Märts 2012 Kirjutas Administrator

Järgnevalt toon Teieni tõlkeartikli, mis on minu arvates kasulik ja huvitav lugemine. All leiate ka viite originaaltekstile.

 

 

Viis suurepärast harjutust rulluisutajatele

 

 

 

 Autor Tony Muse

 

 

 

 

 

Rulluisutamine võib olla väga lõbus. Kui sa oled omandanud juba natukenegi oskuseid, võid sa veereda tunde avaldades muljet jalakäijatele ja lennates mööde ratturitest – ise samal ajal vaevu higistama hakates.

 

Ära lase ennast sellest petta.

 

Selline rulluisutamine võib olla lõbus, rahustav ja isegi tervislik. Aga see ei arenda sind sportlikult. See ei aita kaotada neid viimaseid soovimatuid kilosid kõhul ega valmista ka ette katsumusteks võistlusrajal.

 

Selle jaoks on sul vaja veeta mõned piinarikkad hetked, mis tähendab, et pead nädalas mõned trennid pühendama rasketele süsteemsetele harjutustele.

 

Pole kindel kuidas see välja näeb?

 

Siin on 5 minu „piinavat“ lemmikharjutust:

 

 

 

1)    Kiirendus sirgel

 

Leia pikk sile umbes 100m sirge. Kujuta ette, et see on finišisirge. Alusta esimest harjutust kiirendades nullist täiskiiruseni nii kiiresti kui võimalik. Hoia seda tempot kujutletava finišijooneni. Peale kiirendust uisuta rahulikult umbes minut. Ja siis korda seda 10x.

 

Mul on vedanud. Mina kasutan 400 meetrist ringi. Seega, kui ma teen neid harjutusi, siis ma kiirendan ühe korra iga kahe ringi kohta. See tähendab 100m kiirendust ja 700m rahulikku veeremist.

 

1)    Kiirendus kurvis

 

Sama mis eelmine, aga ristsammuga.

 

Otsi sile umbes 100-meetrine kurv. Tee kindlaks, et ka teekate on ideaalne. Ajasta oma kiirendus nii, et sa kiirendad ainult ristsammuga. Alusta aeglaselt ja kiirenda 100 meetrit. 400-meetrisel ringil tähendab see harjutust 1x iga kahe ringi kohta.

 

2)    20 ja 10 sek

 

Otsi rada kus sa saaksid sõita ilma takistusteta vähemalt 5 min. Sõida kõigepealt ennast soojaks. Siis sõida 20 sekundit ilma tagasihoidmata. Puhka 10 sekundit ja peale seda kihuta uuesti 20 sek.

 

Korda seda vähemalt 8 korda. Veel parem 10.

 

Kui sa teed vähemalt 10 korda seda harjutust – ja teed selle tõesti kõik läbi – ma garanteerin, et sa astud suure sammu edasi nii vastupidavuse, kui ka kiiruse osas.

 

3)    Miilised kordused

 

Otsi rada, kus puuduvad ristuvad teed, liiklus ning muud takistused. Sõida paigalstardist umbes 1 miil nii kiiresti kui sa saad, võttes aega. Salvesta oma aeg ja puhka mõned minutid – või niikaua kuni sa taastumiseks vajad. Tee seda harjutust 4 korda.

 

Mina ise teen seda harjutust ka 400-meetrisel ringil, 4 ringi korraga. See teeb mul lihtsaks ringiaegade ja mahajäämiste jälgimise.

 

4)    100/200/300/400

 

Pealkiri ütleb juba iseenesest palju.

 

Kiirenda 100m, siis puhka kaks korda niipalju kui sul kiirenduseks kulus (10 sekundiga 100 meetrit sõites puhka 20 sekundit). Korda 4x.

 

Seejärel kiirenda 200 meetrit sama koefitsendiga – kaks ühele. Tee seda 3x.

 

Seejärel kiirenda 300 m. Sama koefitsent puhkuseks. Korda.

 

Lõpuks kiirenda 400 m. Puhkus sama suhtarvuga.

 

Nüüd tee sama harjutus läbi tagurpidi järjekorras.

 

Mõned head distantsisõitjad (näit. Jorge Botero ja Diego Rosero) teevad seda harjutust edasi-tagasi kaks või kolm korda.

 

Mida tasub meeles pidada

 

Alusta ettevaatlikult, kui sa pole harjunud intervalltreeninguga. Kukkumiste oht suureneb vastavalt sellele kui tühjaks sa ennast sõidad. (Loomulikult kui sul on südamega probleeme, siis konsulteeri enne oma arstiga kui alustad nende intensiivsete treeningutega.)

 

Tee erinevaid harjutusi. Ära pane ainult ühele harjutusele rõhku jättes teised tagaplaanile. Kui üks harjutus muutub liialt lihtsaks, siis tähendab see ilmselt seda, et see ei arenda sind enam nii nagu vaja.

 

Uisuta alati korraliku tehnikaga. Tehnika trumpab sportlikuse enamjaolt üle.

 

Tee seda lõbusalt. Kui sul on treeningkaaslased, siis korralda harjutuste jooksul mõned sõbralikud võistlused. Kui pole, siis võistle endaga aegasid võrreldes ja jälgides oma arengut.

 

Luba endale puhkepäevasid. Mina teen näiteks rahuliku sõidu ümber lähedalasuva järve.

 

Ja lõpetuseks, ära kasuta seda teadmist minu löömiseks võistlusrajal. Minu laste arvates on lahe kui mina võidan!

 

 

 

Tony Muse on USA üks võidukaimaid rullusiutajaid – nii quad kui ka kiiruiskudel. Dante Muse noorem vend Tony on võitnud 18 maailmamistrivõistlust 1980-tel ja 1990-tel aastatel. Ta on võistelnud profina aastast 1992 ja on Powerslide US võistkonna liige. Ta on treeninud samuti selliseid märkimisväärseid uisutajaid nagu endine maailmameister Solange Frankllin ja USA sisemeister Todd Forley. Ta ütleb, et: „see on minu ala ja ühel päeval tahaksin ma juhtida meie spordiliitu, et teha meid nähtavaks ning võidelda meid Olümpiale, mida me väärime“. Tony on viie lapse isa ja kinnisvaramaakler. Ta elab oma kodulinnas West Des Moines, Iowas.

 

 

 

Algallikad:

 

http://www.inlineplanet.com/11/05/five-great-workouts.html

 

Free visitor tracking, live stats, counter, conversions for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop Monday the 11th. kaheksarattalised.ee
Copyright 2012

©

Design by 888Poker